Παιδάκια μου! Αυτές είναι οι ασκήσεις της Γλώσσας που έχετε για τη Δευτέρα! Δε χρειάζεται να τις γράψετε ολόκληρες, γράψτε μόνο τις απαντήσεις.
1) Να
συμπληρώσεις τα κενά του κειμένου βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στο β’
πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής αορίστου:
· Πριν από την πρώτη χρήση …..περάστε….. (περνώ) τις πλάκες μ’ ένα υγρό πανί. Για να
γίνουν πιο νόστιμα τα σάντουιτς, …………………… (αλείφω) τις πλάκες με βούτυρο ή
λάδι.
· …………………………
(Βάζω) τη συσκευή στην πρίζα. …………………………..
(Βεβαιώνομαι) ότι ανάβει η
ενδεικτική λυχνία παροχής ρεύματος.
· ………………………… (Κλείνω) τη συσκευή και
…………………………..
(περιμένω) λίγα λεπτά. Για να
ανοίξετε τη συσκευή ………………………… (πατώ) το κουμπί που βρίσκεται στο καπάκι της.
· ………………………….. (Τοποθετώ) τα σάντουιτς και
……………………….
(κατεβάζω) προσεκτικά το
καπάκι. ………………………….. (Πιέζω) ελαφρά.
· ……………………….. (Ψήνω) για 3 λεπτά περίπου.
· …………………………
(Βγάζω) τα σάντουιτς χρησιμοποιώντας μια ξύλινη σπάτουλα. ……………………………. (Προσέχω) μη χαράξετε την
αντικολλητική επίστρωση.
· Μετά
τη χρήση, ………………………….. (αφήνω) τη συσκευή να κρυώσει και …………………………… (σκουπίζω) το εσωτερικό της με
μια πετσέτα.
· ……………………………….
(Τυλίγω) το καλώδιο γύρω από τη βάση της τοστιέρας και …………………………. (φυλάω) τη
σε όρθια θέση.
2) Να
βρεις αν οι παρακάτω προτάσεις είναι τελικές ή βουλητικές:
· Θα κάνω τα πάντα να του αλλάξω γνώμη.
………………………
· Δεν είναι υποχρεωτικό να το κάνεις αυτό.
………………………
· Θα έρθω να σε συναντήσω το βράδυ. ………………………
· Δεν άντεχε να τον ακούει άλλο να κλαίει.
…………………….
· Ήθελε τόσο να έρθει μαζί μας, που δεν μπόρεσα
να του το αρνηθώ. ……….............
· Πάρε αυτόν το φακό να βλέπεις στο σκοτάδι.
…………………………
· Κανείς δε σταματούσε να ρίξει μια ματιά στον
άνθρωπο που ζητούσε βοήθεια. ………………………..
· Πήγε στο θέατρο, αλλά δεν του επέτρεψαν να
μπει. ……………………..
· Θέλω να προσπαθήσω για το καλύτερο.
………………………..
· Σε περιμένω να μου ανοίξεις την πόρτα.
………………………..
3) Να
συμπληρώσεις τα κενά με η ή ι :
· Παρακολουθ..….στε το μάθημα.
· Αναζητ……στε πληροφορίες μέσα από το διαδίκτυο.
· Σχηματ…….στε τον αριθμό και επικοινων……στε
μαζί μας.
· Αρχ……στε από τώρα και μετρ……στε ως το 100.
· Υπογραμμ…….στε τα ρήματα και απαντ…….στε στις
ερωτήσεις κατανόησης.
· Ακουμπ…….στε εδώ το κουτί και σκορπ…….στε τη
χρυσόσκονη τριγύρω.
· Υπολογ…….στε το χρόνο και ειδοποι…….στε με
έγκαιρα.
4) Να
συμπληρώσεις τα ρήματα του κειμένου με τέτοιον τρόπο, ώστε η αφήγηση να γίνεται
από τον ίδιο τον ήρωα βάζοντας τα ρήματα
στον ενεστώτα:
(Ίσως χρειαστεί να γίνουν αλλαγές
και σε κάποιες άλλες λέξεις)
Ο κύριος
Βερούτσι πλησίασε σιγά σιγά την τηλεόραση χαμογελώντας στον κόσμο που τον
κοίταζε με περιέργεια. Έριξε ένα τελευταίο χαμόγελο και, αφού βεβαιώθηκε πως
κανένας δε θα τον εμποδίσει να κάνει αυτό που είχε στο νου του, με μια απότομη
και αποφασιστική κίνηση πάτησε το κουμπί.
Η πρώτη που
εξαφάνισε ήταν η εκφωνήτρια. Ύστερα ο ένας μετά τον άλλον χάνονταν οι ληστές,
οι τραγουδιστές, οι στρατηγοί, όλος ο κόσμος.
Σκέφτηκε ότι με το πάτημα ενός κουμπιού βρήκε
την ησυχία του και χαμογέλασε στον εαυτό του ικανοποιημένος.
Πλησιάζω σιγά σιγά
την τηλεόραση χαμογελώντας στον κόσμο που ……………………. με περιέργεια.
………………….. ένα τελευταίο χαμόγελο και,
αφού …………………… πως κανένας δε θα ………………………….
να ……………. αυτό που ………… στο νου ………., με μια απότομη και αποφασιστική
κίνηση ………………… το κουμπί.
Η πρώτη που
…………………….. ……………… η εκφωνήτρια. Ύστερα ο ένας μετά τον άλλον
…………………… οι ληστές, οι τραγουδιστές, οι στρατηγοί, όλος ο κόσμος.
………………………. ότι με το πάτημα ενός κουμπιού ………………… την
ησυχία ………… και ………………………. στον εαυτό ………… ικανοποιημένος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου